Sık kullanılan kasların hareketleri nedeniyle oluşan kırışıklıkları giderme yöntemleri arasında en fazla başvurulan uygulama Botulinium Toksin Tip A enjeksiyonlarıdır. Protein yapıda bir ilaç olup, kas hareketlerini sağlayan sinir iletisini geçici bir süre durdurarak kasları gevşetir. Sadece uygulama yapılan bölgedeki kasların daha az çalışmasını sağlayarak etkili olur. Yapıldığı bölge dışında vücudun diğer alanlarındaki kaslara etkisi yoktur.

Yüz mimiklerimizi sağlayan kaslar yıllar süren kullanım sonucu cildimizde kırışıklıklara yol açar. Bu kasları gevşeterek kırışıklıkları azaltmak mümkündür. Uygun aralıklarla yapıldığında botulinium toksin A enjeksiyonları kırışıklık oluşumunu engellemektedir. Erken dönemde yapılmaya başlanmasıyla zaman içinde mimik hareketi ile oluşan çizgilerin kalıcı hale gelmesi önlenebilmektedir.

Botulinium Toksin A enjeksiyonları göz çevresi kırışıklıkları, alın ve kaş arası mimik kırışıklıkları, dudak çevresi kırışıklıkları, boyun bölgesi kırışıklıklarının tedavisinde, koltuk altı, avuç içi ve ayak tabanı aşırı terlemelerinin tedavisinde kullanılabilmektedir.

Botulinium Toksin Tip A enjeksiyon tedavileri 10-15 dakika kadar kısa bir sürede yapılabilmektedir. Yapıldığı gün içinde enjeksiyon yapılan yerler ovulmamalı ya da masaj yapılmamalı, 3-4 saat süreyle yatılmamalı ve ağır egzersiz yapılmamalıdır. Enjeksiyonun etkisi uygulama yapıldıktan 7-10 gün sonra ortaya çıkmakta, 10 gün sonra rötuş amaçlı kontrol yapılabilmektedir. Tekrarlayan enjeksiyonlar 3 aydan kısa aralıklarla yapılmamalıdır.

Botulinium Toksin Tip A enjeksiyonu sonrasında kısa süre içinde gerileyen kızarıklık ve ödem olabilir. Bazen yapılan bölgede birkaç gün sürebilen geçici morluklar olabilir. Aspirin, kan sulandırıcı ilaçlar ve ağrı kesiciler, gingko, ginseng, C vitamini kullananlarda enjeksiyon sonrası morarma riski yüksektir. Eğer mümkünse tedaviden 5-7 gün önce bu ilaçların alınmamasında fayda vardır. Çok nadiren enjeksiyonun komşu kasları etkilemesine bağlı geçici asimetri veya göz kapağı düşüklükleri olabilir. Bu tür yan etkiler 1 ay içerisinde gerileyebilmektedir. Botulinium Toksin Tip A enjeksiyonu hamilelere, emzirenlere ve myastenia gravis gibi kas hastalığı olanlara uygulanmaz.

Botulinium Toksin Tip A enjeksiyonları eğitimli doktorlar tarafından uygun enjeksiyon alanlarına uygun dozlarda yapıldığında mimiklerin de kullanılmasına izin vererek, yapay bir görünüm oluşturmadan kırışıklıklarınızdan kurtulabileceğiniz bir tedavi yöntemidir.